Skip to content
Menu

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το Μουσικό Σχολείο Καστοριάς, που ιδρύθηκε (με την κοινή Υπουργική Απόφαση 89686/Δ2/20-05-2017,
ΦΕΚ:2057/τ.Β΄/15-06-2017) και λειτούργησε για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2017-2018, εφέτος συμπλήρωσε
πεντε έτη λειτουργίας, εκ των οποίων τα δύο μέσα σε πρωτόγνωρες συνθήκες που κυριάρχησαν λόγω της
πανδημίας covid-19. Το σχολικό έτος 2021-2022 δημιουργήθηκαν ιδιαίτερες και απαιτητικές συνθήκες και το
σύνολο της σχολικής κοινότητας κλήθηκε να ανταποκριθεί στις ιδιάζουσες συνθήκες που αφορούσαν όλες τις
πτυχές του εκπαιδευτικού έργου (διδασκαλία, διοίκηση, παιδαγωγική). Παρά τις δυσκολίες και τις ανατροπές το
Μουσικό Σχολείο λειτούργησε αποτελεσματικά, βασιζόμενο στη συνεργασία και την αλληλεγγύη των
εμπλεκομένων φορέων (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς), που συχνά χρειάστηκε να υπερβούν τις συνηθισμένες
πρακτικές (τόσο στο διδακτικό, όσο και στο επικοινωνιακό επίπεδο), να ενσωματώσουν καινοτόμα και
πρωτοποριακά στοιχεία αλλά και εναλλακτικές λύσεις. Με 5 τάξεις (Α, Β, Γ Γυμνασίου και Α και Β Λυκείου), 8
τμήματα γενικής παιδείας, 2 τμήματα προσανατολισμού, 171 μαθητές, 54 Καθηγητές (μόνιμους, αναπληρωτές
και ωρομίσθιους) το Μουσικό Σχολείο ανταποκρίθηκε στους στόχους που έθεσε και ατενίζει το μέλλον με
προσδοκίες.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία
Υποστήριξη της διδασκαλίας με σύγχρονες διδακτικές μεθόδους (χρήση ΤΠΕ,
ομαδοσυνεργατική διδασκαλία)
Σχεδιασμός και εφαρμογή διδακτικών μαθησιακών ακολουθιών σε
διαφορετικές θεματικές περιοχές του μαθήματος της Βιολογίας
Βιωματική προσέγγιση σε θέματα ιστορίας
Συνεπής φοίτηση, χωρίς σχολική διαρροή
Σχέσεις αλληλοσεβασμού, κατανόησης και συμπερίληψης μεταξύ
μαθητών/τριών.
Βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών και των
εκπαιδευτικών της σχολικής κοινότητας και καλλιέργεια κλίματος
αλληλοσεβασμού
Δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών και των
εκπαιδευτικών μέσω υλοποίησης συλλογικών δράσεων
Διαμόρφωση σαφούς και σταθερού πλαισίου λειτουργίας της σχολικής
κοινότητας
Ανοιχτοί δίαυλοι επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας

Σημεία προς βελτίωση
Ανεπάρκεια χρόνου
Εκτεταμένη και απαιτητική ύλη
Έλλειψη ψυχολόγου
Περιορισμένα επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με τη διαχείριση κρίσεων
Περιορισμένος διαθέσιμος χρόνος για εξωδιδακτικές δραστηριότητες

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία
Προγραμματισμός και οργάνωση εσωτερικών λειτουργιών του σχολείου
(διαγωνίσματα, καταγραφή COVID-19, ιστοσελίδα κ.α.)
Σχολείο ανοιχτό στην κοινότητα

Σημεία προς βελτίωση
Βελτίωση κτιριακών υποδομών

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων από τους εκπαιδευτικούς για τους
εκπαιδευτικούς
Ανταλλαγή απόψεων μεταξύ εκπαιδευτικών
Υλοποίηση δύο προγραμμάτων Erasmus και τριών προγραμμάτων eTwinning.

Δεν εφαρμόστηκε η ετεροπαρατήρηση ως μοντέλο επιμόρφωσης
Περιορισμένος διαθέσιμος χρόνος για επιμορφωτικές δράσεις
Μη συμμετοχή σε εθνικά προγράμματα

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία: Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 3
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Λειτουργία: Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
Σχολείο και κοινότητα
Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Λειτουργία: Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Έχουν αναφερθεί παραπάνω στις επιμέρους λειτουργίες.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Έχουν αναφερθεί παραπάνω στις επιμέρους λειτουργίες.

Σχετικά Άρθα Σχετικά Άρθα