Skip to content
Menu

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το Μουσικό Σχολείο Καστοριάς, που ιδρύθηκε (με την κοινή Υπουργική Απόφαση 89686/Δ2/20-05-2017,
ΦΕΚ:2057/τ.Β΄/15-06-2017) και λειτούργησε για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2017-2018, εφέτος συμπλήρωσε
έξι έτη λειτουργίας, εκ των οποίων τα δύο μέσα σε συνθήκες πανδημίας covid-19. Το σχολικό έτος 2022-2023 οι
συνθήκες λειτουργίας ομαλοποιήθηκαν, ακολουθήθηκαν τα σχετικά πρωτόκολλα προστασίας και οι πτυχές του
εκπαιδευτικού έργου (διδασκαλία, διοίκηση, παιδαγωγική) εφαρμόστηκαν κατά τρόπο κανονικό και ομαλό. Το
Μουσικό Σχολείο κατά το σχολικό έτος 2022-2023, λειτούργησε αποτελεσματικά, χάρη στη συνεργασία, στην
αλληλεγγύη και στην ανοιχτή επικοινωνία των εμπλεκομένων φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας
(εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς). Με 6τάξεις (Α, Β, Γ Γυμνασίου και Α, Β και Γ Λυκείου), 10 τμήματα γενικής
παιδείας, 5τμήματα προσανατολισμού, 203 μαθητές/τριες, 67 εκπαιδευτικούς (μόνιμους, αναπληρωτές και
ωρομίσθιους), Γενικής και Μουσικής παιδείας, το Μουσικό Σχολείο υλοποίησε τους ετήσιους στόχους που έθεσε,
αξιολογεί την λειτουργία του ως ιδιαίτερα θετική, αναστοχάζεται προκειμένου να προβεί σε βελτιώσεις και
προετοιμάζεται για νέες προκλήσεις

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Υποστήριξη της διδασκαλίας με σύγχρονες διδακτικές μεθόδους (χρήση ΤΠΕ,
ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, διερευνητική- ανακαλυπτική μάθηση)
Βιωματική προσέγγιση σε θέματα Ιστορίας
Συνεπής φοίτηση, χωρίς σχολική διαρροή
Σχέσεις αλληλοσεβασμού, κατανόησης και συμπερίληψης μεταξύ
μαθητών/τριών.
Βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών και των
εκπαιδευτικών της σχολικής κοινότητας και καλλιέργεια κλίματος
αλληλοσεβασμού και κατανόησης
Δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών/τριών και των
εκπαιδευτικών μέσω υλοποίησης συλλογικών δράσεων
Διαμόρφωση σαφούς και σταθερού πλαισίου λειτουργίας της σχολικής
κοινότητας
Ανοιχτοί και σταθεροί δίαυλοι επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας
Σημεία προς βελτίωση
Ανεπάρκεια χρόνου για την εφαρμογή εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας
Περιορισμένη εφαρμογή της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας
Ελάχιστη εφαρμογή της μεθόδου της Ανεστραμμένης Τάξης
Εκτεταμένη και απαιτητική ύλη, κυρίως για το Λύκειο (Τράπεζα Θεμάτων)
Έλλειψη ψυχολόγου
Περιορισμένα επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με τη διαχείριση κρίσεων
Περιορισμένος διαθέσιμος χρόνος για εξωδιδακτικές δραστηριότητες

Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Προγραμματισμός και οργάνωση εσωτερικών λειτουργιών του σχολείου
(προγράμματα, διαγωνίσματα, καταγραφή COVID-19, ιστοσελίδα κ.α.)
Προσέλκυση και αξιοποίηση εξωτερικών δωρεών-χορηγιών
Αξιοποίηση της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας του εκπαιδευτικού προσωπικού
Δημιουργία Μουσικής Βιβλιοθήκης
Βελτίωση των υλικοτεχνικών υποδομών (Τεχνολογικός και μουσικός
εξοπλισμός)
Σχολείο ανοιχτό στην κοινότητα με ποικιλία δράσεων – ενίσχυση της
εξωστρέφειας
Συνεργασία με τοπικούς φορείς, οργανισμούς και καταξιωμένους καλλιτέχνες
και ακαδημαϊκούς
Σημεία προς βελτίωση
Βελτίωση κτιριακών υποδομών και εγκαταστάσεων
Σχετική κόπωση των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων από τους εκπαιδευτικούς για τους
εκπαιδευτικούς
Ανταλλαγή απόψεων και καλών πρακτικών μεταξύ εκπαιδευτικών
Ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών
Υλοποίηση και ολοκλήρωση με επιτυχία του ευρωπαϊκού προγράμματος
Erasmus ΚΑ2 “Lecker und Gesund”
Ο οργανισμός μας έλαβε Εθνική Ετικέτα Ποιότητας για τη διοργάνωση, τον
συντονισμό και την πραγματοποίηση προγραμμάτων eTwinning.
Συμμετοχή και εκπροσώπηση του σχολείου στο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning.
Το σχολείο μας ανήκει στα 132 σχολεία της χώρας που τιμήθηκαν με τη
διάκριση eTwinning School Label
Προετοιμάστηκε η συμμετοχή του οργανισμού μας σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα
επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Erasmus ΚΑ1, το οποίο οργανώθηκε από την ΠΔΕ
Δυτικής Μακεδονίας.
Ο οργανισμός μας είχε ενεργή συμμετοχή σε δύο εθνικά προγράμματα (
Βουλή των Εφήβων, Σχολεία-πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου)
Σημεία προς βελτίωση
Επέκταση των επιμορφωτικών δράσεων σε ενδοσχολικό επίπεδο.
Εφαρμογή της ετεροπαρατήρησης ως μοντέλο επιμόρφωσης
Περιορισμένος διαθέσιμος χρόνος για επιμορφωτικές δράσεις
Δυσκολία στον συντονισμό των χρόνων και των ημερομηνιών για τις συνεδρίες

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία – Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 4
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν δράσεις 
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
Σχολική διαρροή – φοίτηση
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Λειτουργία – Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν δράσεις
Σχολείο και κοινότητα
Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Λειτουργία – Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν δράσεις 
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Σχετικά Άρθα Σχετικά Άρθα