Skip to content
Menu

Α. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
(Αξιολόγηση: 10)
Η διεύθυνση και οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας, αν και αντιμετωπίζουν εγγενής δυσκολίες που
οφείλονται στον τύπο του σχολείου- όπως και οι ίδιοι αναφέρουν, καταβάλλουν σημαντικές και συνεχείς
προσπάθειες βελτίωσης της διδασκαλίας και της μάθησης των παιδιών.
Σχολική διαρροή – φοίτηση
(Αξιολόγηση: 10)
Δεν υπάρχει σχολική διαρροή και η σχολική μονάδα βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους γονείς και τους
κηδεμόνες των παιδιών, ώστε να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αδικαιολόγητων απουσιών των παιδιών.
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
(Αξιολόγηση: 10)
Οι σχέσεις των παιδιών στη σχολική μονάδα χαρακτηρίζονται από αλληλοσεβασμό και αλληλοϋποστήριξη.
‘Αλλωστε το σχολείο εργάζεται συστηματικά προς αυτή την κατεύθυνση με μια σειρά σημαντικών δράσεων και
προγραμμάτων που ενίσχυσαν τις σχέσεις μεταξύ των παιδιών.
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
(Αξιολόγηση: 10)
Οι σχέσεις μεταξύ των παιδιών και των εκπαιδευτικών χαρακτηρίζονται από εμπιστοσύνη. Σημαντικό ρόλο σε
αυτό διαδραμάτισαν οι δράσεις και οι εκδηλώσεις που πραγματοποίησε το σχολείο καθώς και ο χαρακτήρας
του, ως μουσικό σχολείο.
Επιπλέον σημαντικός ήταν ο ρόλος του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας και οι κανόνες λειτουργίας που
καθορίστηκαν από όλη τη σχολική κοινότητα.
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
(Αξιολόγηση: 10)
Το σχολείο, διεύθυνση και εκπαιδευτικοί, έχουν αναπτύξει ένα σύστημα ανοιχτής και καθημερινής επικοινωνίας
με τους γονείς και τους κηδεμόνες των παιδιών.

Διοικητική λειτουργία
Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
(Αξιολόγηση: 10)
Η διεύθυνση του σχολείου καταβάλλει κάθε προσπάθεια για τη συνεχή βελτίωση του σχολείου προς κάθε τομέα.
Σχολείο και κοινότητα
(Αξιολόγηση: 10)
Το Μουσικό σχολείο της Καστοριάς, αποτελεί μια σχολική μονάδα ανοιχτή τόσο ως προς την τοπική όσο και ως
προς την ευρύτερη κοινωνία. Μέσα από τις εκδηλώσεις και τις δράσεις του δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα
κοινωνικοποίησης μέσω μουσικής. Όπως, άλλωστε και το ίδιο το σχολείο αναφέρει ” Η κοινωνικοποίηση μετά
μουσικής είναι μια αποστολή την οποία το σχολείο επιθυμεί και μπορεί να εκπληρώσει, δημιουργώντας
διαχρονικά ένα δημιουργικό πεδίο αλληλεπίδρασης παιδείας, κοινωνίας και πολιτείας, που η μουσική παίζει τον
ρόλο που ορίζει η ίδια η φύση και ύπαρξης της.”
Επιπλέον, το σχολείο δίνει τη δυνατότητα στην κοινότητα να γνωρίσει το έργο του αλλά και να απολαύσει
εξαιρετικές μουσικές και άλλες εκδηλώσεις.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
(Αξιολόγηση: 10)
Το σχολείο ανέπτυξε σχέδιο δράσης με στόχο την επιμόρφωση και την επαγγελματική ανάπτυξη των
εκπαιδευτικών. Σε αυτή συνέβαλε σημαντικά και η συμμετοχή του σχολείου σε Ευρωπαϊκά προγράμματα. Τέλος
, ο μεγάλος αριθμός δράσεων που ανέπτυξε το σχολείο έχει επίσης συμβάλλει στην επαγγελματική ανάπτυξη των
εκπαιδευτικών, οι οποίοι ανέπτυξαν δεξιότητες και καλλιέργησαν ποικίλες ικανότητες στην προσπάθειά τους να
υλοποιήσουν τις δράσεις τους.
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
(Αξιολόγηση: 10)
Το σχολείο εργάστηκε συστηματικά και οργανωμένα για να προσφέρει τη δυνατότητα συμμετοχής εκπαιδευτικών
και παιδιών σε ευρωπαϊκά προγράμματα.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Η συνεχής προσπάθεια της διεύθυνσης του σχολείου και των εκπαιδευτικών για
βελτίωση της διδασκαλίας και της μάθησης των παιδιών
Η απουσία σχολικής διαρροής
Οι πολύ καλές σχέσεις των παιδιών μεταξύ τους και με τους /τις
καθηγητές/τριες τους
Η ανοιχτή και η συνεχείς επικοινωνία του σχολείου με τους γονείς και τους
κηδεμόνες
Σημεία προς βελτίωση
Το Μουσικό σχολείο της Καστοριάς αποτελεί μία από τις καλύτερες σχολικές μονάδες της δημόσιας εκπαίδευσης
και προς αυτή την κατεύθυνση εργάζονται ακούραστα η διεύθυνση του σχολείου και οι εκπαιδευτικοί.
Όπως, όμως και το ίδιο σχολείο επισημαίνει, υπάρχουν πάντα δυνατότητες βελτίωσης σε ό,τι αφορά τη
διδασκαλία και τη μάθηση των παιδιών.
Προτάσεις προς βελτίωση
Υλοποίηση ενδοσχολικών επιμορφώσεων σχετικά με στρατηγικές και μέσα
διδασκαλίας καθώς και διαχείριση του χρόνου στις σχολικές τάξεις. Οι
ενδοσχολικές επιμορφώσεις θα δώσουν τη δυνατότητα, οι επιμορφώσεις να
εστιάσουν στις ανάγκες των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Ενδοσχολικές επιμορφώσεις σχετικά με τη διαχείριση κρίσεων στη σχολική
μονάδα
Στήριξη της σχολικής μονάδας με ψυχολόγο και κοινωνική λειτουργό

Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Η διεύθυνση εργάζεται για τη συνεχή βελτίωση του σχολείου
Η διεύθυνση συνεργάζεται με όλη τη σχολική κοινότητα, τους γονείς και τους
κηδεμόνες, τη δημοτική αρχή και την τοπική κοινωνία με στόχο να εξασφαλίσει
σε παιδιά και εκπαιδευτικούς τις καλύτερες συνθήκες μάθησης και
διδασκαλίας
Η διεύθυνση εργάζεται για ένα σχολείο ανοιχτό προς την τοπική, την ευρύτερη
αλλά και την ευρωπαϊκή κοινότητα.
Σημεία προς βελτίωση
Προτάσεις προς βελτίωση

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Η συνεχής προσπάθεια όλων για επαγγελματική ανάπτυξη μέσα από δράσεις
τοπικής, εθνικής και ευρωπαϊκής εμβέλειας.
Συμμετοχή σε Erasmus:ΚΑ1 και ΚΑ2
Το σχολείο συνεχίζει να εργάζεται για τη συνέχεια των δράσεών του και την
αναζήτηση νέων δράσεων.

Σχετικά Άρθα Σχετικά Άρθα