Skip to content
Menu

Α. Ταυτότητα σχολικής μονάδας
Το Μουσικό Σχολείο Καστοριάς, ιδρύθηκε (με την κοινή Υπουργική Απόφαση 89686/Δ2/20-05-2017,
ΦΕΚ:2057/τ.Β΄/15-06-2017) και λειτούργησε για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2017-2018. Το σχολικό έτος 2020-
2021 συμπλήρωσε μόλις το τέταρτο έτος λειτουργίας του μέσα σε πρωτόγνωρες συνθήκες που κυριάρχησαν
λόγω της πανδημίας covid-19. Οι συνθήκες που διαμορφώθηκαν ήταν ιδιαίτερα απαιτητικές καθώς ανατράπηκε
εν μέρει ο σχεδιασμός και ο γνώριμος τρόπος λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το σύνολο της σχολικής
κοινότητας κλήθηκε να ανταποκριθεί στις ιδιάζουσες συνθήκες που αφορούσαν όλες τις πτυχές του
εκπαιδευτικού έργου (διδασκαλία, διοίκηση, παιδαγωγική).
Το Μουσικό Σχολείο λειτούργησε το σχολικό έτος 2020-2021 με 4 τάξεις Α, Β, Γ Γυμνασίου (113 μαθητές) και
Α΄ Λυκείου (21 μαθητές), 6 τμήματα γενικής παιδείας (2 στην Α΄ Γυμνασίου, 2 στη Β΄ Γυμνασίου, 1 στη Γ΄
Γυμνασίου και 1 στην Α΄ Λυκείου). Συνολικά 134 μαθητές (αγόρια 58, κορίτσια 76). Σύνολο καθηγητών Γενικής
παιδείας: 18 – καθηγητές Μουσικής παιδείας:13,Ψυχολόγος: 1 (μόνιμους, αναπληρωτές και ωρομίσθιους).
Κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, έχοντας και την εμπειρία της προηγούμενης σχολικής
χρονιάς, εφαρμόστηκε πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης μέσω την ψηφιακής πλατφόρμας Webex χωρίς ιδιαίτερα
προβλήματα.
Στο Μουσικό Σχολείο Καστοριάς υπάρχει και λειτουργεί ένα εργαστήριο Πληροφορικής που καλύπτει προς το
παρόν τις ανάγκες τις εκπαιδευτικής διαδικασίας. Δε υπάρχει εργαστήριο Φυσικών Επιστήμων ούτε άλλα
εργαστήρια. Επιπλέον το σχολείο στερείται και Βιβλιοθήκης. Οι αθλητικοί χώροι είναι περιορισμένοι και όχι
αρκετά περιποιημένοι. Το κτήριο μπορεί να χαρακτηριστεί ως ενεργοβόρο και η ενεργειακή αναβάθμιση του θα
αποτελούσε μια καλή λύση. Υπάρχουν πολλές ανάγκες, ιδιαίτερα σε θέματα εξοπλισμού, όσον αφορά σε μουσικά
όργανα (οι μαθητές του σχολείου μας αυξάνονται και επομένως και οι ανάγκες σε μουσικά όργανα), σε
επίπλωση, σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό. σε γενικότερα θέματα εξοπλισμού

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Ηλεκτρονικά – τεχνολογικά μέσα για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής
διαδικασίας.
Χρήση εκπαιδευτικών ψηφιακών εργαλείων.
Ανάπτυξη πρωτότυπου εκπαιδευτικού υλικού.
Ισορροπία μεταξύ μαθημάτων Γενικής και Μουσικής παιδείας.
Συμμετοχή σε πολιτιστικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.
Συνεπής φοίτηση, χωρίς σχολική διαρροή, τακτική ενημέρωση γονέωνκηδεμόνων.
Διάθεση υπάρχοντος τεχνολογικού εξοπλισμού για τις ανάγκες της
τηλεκπαίδευσης.
Αρμονικές σχέσεις και φιλικό, συμπεριληπτικό κλίμα μεταξύ των μαθητών.
Σχέσεις εμπιστοσύνης, αλληλοσεβασμού και συνεργασίας μεταξύ
εκπαιδευτικών –μαθητών.
Ενεργοποίηση του θεσμού του Συμβούλου Σχολικής Ζωής.
Ανάπτυξη διαύλων επικοινωνίας με τους γονείς –κηδεμόνες.
Σημεία προς βελτίωση
-Μέριμνα για τη μετάβαση μεταξύ των εκπαιδευτικών βαθμίδων
– Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός
-Ομάδες διαμεσολάβησης
-Υποστήριξη ευάλωτων ομάδων μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Δημοκρατική και συμμετοχική διοίκηση της σχολικής μονάδας.
Σχολική μονάδα ανοιχτή στην κοινωνία.
Αξιοποίηση των δυνατοτήτων των εκπαιδευτικών και του λοιπού προσωπικού.
Μέριμνα για τη βελτίωση και αναβάθμιση των υλικοτεχνικών και
τεχνολογικών υποδομών.
Σύνταξη Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας.
Σημεία προς βελτίωση
– Ενίσχυση σχέσεων και επιδίωξη συνεργασιών με φορείς
– Εξωστρέφεια- διάχυση καλών πρακτικών

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Συμμέτοχη των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικά προγράμματα.
Ανάπτυξη και συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus .
Σημεία προς βελτίωση
-ενδοσχολικές επιμορφώσεις
-επιμορφωτικές δράσεις με ετεροπαρατήρηση
-συνεργασία με άλλα σχολεία-
-συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
-Συμμετοχή σε δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος