Skip to content
Menu

 Σύμφωνα με το  νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Τοπικής Ιστορίας στη Γ ́ Γυμνασίου

«Η Τοπική Ιστορία βοηθά το μαθητή να αντιμετωπίζει ερευνητικά το περιβάλλον, διατυπώνοντας έλλογες υποθέσεις εργασίας, να παρατηρεί, να περιγράφει, να συγκρίνει και να εξηγεί τους λόγους για τους οποίους τα πράγματα πήραν την παρούσα μορφή τους στο συγκεκριμένο χώρο…».

Στις δραστηριότητες του προγράμματος μας  περιλαμβάνονται και επισκέψεις σε σημεία της πόλης που συνδέονται με το θέμα  των ερευνητικών ομάδων. Οι επισκέψεις αυτές εντάσσονται στην κατηγορία πηγές του τοπίου.  «Με τον όρο πηγές του τοπίου ονομάζουμε κάθε σημείο του τόπου που μπορεί να γίνει ιστορική μαρτυρία. Ένα μνημείο, μια πλατεία, ένας οποιοσδήποτε δημόσιος χώρος μνήμης για τους ανθρώπους της πόλης, του πρόσφατου ή του μακρινού παρελθόντος συνιστά πηγή της ιστορίας και συμπεριλαμβάνεται στις πηγές του τοπίου».

Έτσι η 1η ερευνητική ομάδα με θέμα διερεύνησης: «Οι Αφοί Εμμανουήλ  και η διαμόρφωση προεπαναστατικών αντιλήψεων  στην  Καστοριά»  πραγματοποίησε επίσκεψη στην παραδοσιακή συνοικία Ντολτσό της Καστοριάς,  στην πλατεία  της οποίας βρίσκεται το  αναθηματικό μνημείο  στους Αδερφούς Εμμανουήλ.  Ωστόσο βασικός στόχος ήταν το πατρικό σπίτι (Αρχοντικό) των Αδερφών Εμμανουήλ, το οποίο προσέγγισε η ομάδα από το πλακόστρωτο  (καλντερίμι) της οδού Βυζαντίου. Το εντυπωσιακό αρχοντικό λειτουργεί ως  Ενδυματολογικό μουσείο, με την φροντίδα του Μουσικοφιλολογικού Συλλόγου «Αρμονία».

Η ομάδα συναντήθηκε με τον πρόεδρο του συλλόγου «Αρμονία», κ.Ζήλα, από τον οποίο ξεναγήθηκε στους χώρους του αρχοντικού, ενώ ακολούθησε και μικρή συνέντευξη- συζήτηση  σχετικά με τη ζωή και τη δράση των νεαρών αδερφών Εμμανουήλ. Η ομάδα διαπίστωσε την σημαντικότατη προσφορά και ανιδιοτελή συμμετοχή  των συνεργατών του Ρήγα Φεραίου, του Ιωάννη και του Παναγιώτη Εμμανουήλ, της οικογένειας Μπατρίνου, στην διαμόρφωση του κατάλληλου επαναστατικού κλίματος, που θα οδηγούσε το έθνος στην δημιουργία του πρώτου ανεξάρτητου ελληνικού κράτους.

«Στην εδώ προσέγγιση το μνημείο, το μουσείο, ο ιστορικός χώρος, οτιδήποτε φέρει ιστορία στο περιβάλλον του σχολείου, δεν είναι ιστορικό θέμα. Είναι ιστορική πηγή, είναι παράθυρο θέασης της ιστορίας του τόπου. Είναι εργαλείο, για να οδηγηθούμε στο ιστορικό παρελθόν. Είναι μέσο, για να ανακαλύψουμε την ιστορικότητα της πόλης μας. Είναι αφόρμηση για δημιουργική ενεργοποίηση».

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/11166

Σχετικά Άρθα Σχετικά Άρθα