Skip to content
Menu

Οι μαθητές της γ’ γυμνασίου, στο μάθημα της Βιολογίας, συμμετείχαν σε μια σειρά διδακτικών δραστηριοτήτων συνολικής διάρκειας 5 διδακτικών ωρών που είχαν στο επίκεντρο του σχεδιασμού τους βασικές έννοιες της Οικολογίας. Κάποιες από αυτές τις έννοιες, που περιλαμβάνονται στο αναλυτικό πρόγραμμα, ήταν: οικοσύστημα, ροή ενέργειας, βιοποικιλότητας, σταθερότητα οικοσυστημάτων.

Οι μαθητές, με μεγάλο ενδιαφέρον και σε κλίμα άψογης συνεργασίας, ακολούθησαν τις οδηγίες της εκπαιδευτικού για να εφαρμόσουν βασικές αρχές της διερευνητικής μάθησης, εργαζόμενοι σε ομάδες, εκτελώντας δραστηριότητες που η διεξαγωγή τους επεκτεινόταν πέρα από τα όρια της σχολικής τάξης, όπως στο χώρο της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων του σχολείου και στο εργαστήριο πληροφορικής.

Ενδεικτικά στιγμιότυπα αυτής της μαθησιακής διαδρομής, παρουσιάζονται παρακάτω:

 

 

 

 

 

 

 

Με αφόρμηση ένα μοντέλο οικοσυστήματος, γενικεύουν και καταλήγουν σε συμπεράσματα για τη δομή και τη λειτουργία των οικοσυστημάτων

 

 

 

 

 

 

 

 

Προσομοιώνοντας ένα τροφικό πλέγμα, εστιάζουν στη ροή της ενέργειας και διερευνούν τις σχέσεις μεταξύ των οργανισμών

Αναστοχάζονται και αποτυπώνουν τις ιδέες και τις σκέψεις τους, σχετικά με τις έννοιες που πραγματευόταν η δραστηριότητα που προηγήθηκε

Όταν τους ζητήθηκε να σχολιάσουν την εμπειρία τους, είπαν ενδεικτικά:

«Μου άρεσε πάρα πολύ. Ήταν κάτι που δεν είχα ξανακάνει. Ήταν πολύ ενδιαφέρον και το απόλαυσα»

«Μου άρεσαν όλα! Το θεωρώ ένα εκπληκτικό πρότζεκτ και θα ήθελα να το συνεχίσουμε για να ενημερωθώ περαιτέρω»

«Ο τρόπος που έγινε το μάθημα μου άρεσε και το βρήκα πολύ πιο εύκολο να θυμάμαι πράγματα από όταν τα διάβαζα στο βιβλίο»

«Ελπίζω στο μέλλον και άλλα μαθήματα να διδάσκονται με αυτό τον τρόπο»

«Μου άρεσε ο διαδραστικός τρόπος που γινόταν το μάθημα, μου φάνηκε πιο διασκεδαστικό και με βοηθούσε να συγκρατήσω κάποια πράγματα»

Σχετικά Άρθα Σχετικά Άρθα